Friday, February 18, 2011

DOA...

Ya Allah Ya Tuhanku,

Aku berdoa untuk seorang ADAM yang akan menjadi sebahagian dari hidupku..

Seseorang yang sungguh mencintaiMu lebih dari segala sesuatu..

Seorang ADAM yang akan meletakkanku dihatinya setelah Engkau..

Seorang ADAM yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untukMu..

Aku bukanlah mencintai zahirnya semata-mata kerana ketampanannya..

Tapi hanya kerana hatinya yang teguh mencintai Engkau tuhanku..


Tuhanku..

Aku tidak meminta seseorang yang sempurna namun aku meminta seseorang yang tidak sempurna..

Agar aku dapat membuatnya sempurna pada pandanganMu..

Dan menyokong dan meneguhkan hidupku..

Seseorang yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam setiap waktu..

Seseorang yang membuatkan senyumanku mengatasi segala kesedihannya..


Tuhanku..

Aku juga meminta..

Jadikan aku seorang perempuan yang dapat membuatnya bangga..

Berikan aku hati yang sungguh mencintai Mu sehingga aku dapat mencintainya dengan sekadar cintaku..

Berikan aku tangan yang akan selalu mampu berdoa untuknya..

Berikanlah aku penglihatan sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dan bukan hal buruk dalam dirinya..

Berikanlah aku pertuturan yang penuh dengan kebijaksanaan..

Agar aku mampu memberikannya semangat dan sokongan padanya setiap hari yang mendatang..


Tuhanku..

Dan bilamana akhirnya kami akan dipertemukan,

Aku berharap kami berdua dapat mengatakan:”Betapa Maha Besarnya Engkau kerana telah memberikan aku pasangan yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna”

Aku mengetahui bahawa Engkau ingin kami bertemu pada waktu yang tepat..

Dan Engkau membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang Engkau telah tentukan..

Wahai Tuhanku..perkenankanlah permintaan HambaMu yang dhaif ini...

No comments:

Post a Comment