Thursday, March 1, 2012

'Mencari Tuhan Yang Hilang'


Alhamdulillah usai membaca sebuah buku yang kiranya benar2 menyentuh jiwa kerdilku, menyedarkanku akan kesilapan2 (walaupun sekecil zarah n tanpa disedari juga disengajakan) yg diperbuat selama ini. Semoga terus istiqamah dalam kesedaran ini.

Sedikit PERKONGSIAN di m/surat 345 buku tersebut :

Rabb,
Hamba datang kepadaMu dgn dosa dan kemaksiatan yang sungguh malu untuk Hamba nyatakan. Namun Engkau lebih mengetahui segalanya.

Rabb,
Hamba datang kepadaMu dengan pengetahuan bahawa Engkau Maha Mengampuni dan selalu mengampuni.

Rabb, Hamba juga datang kepadaMu dengan persoalan hidup yang menjadikan hidupku demikian sempit dan susah. Persoalan hidup yang muncul kerana aku hidup tanpa rahmatMu, dan jauh dari diriMu. Hamba pasrahkan semua persoalan itu kepadaMu.

Rabb,
jangan biarkan HambaMu ini berjalan lagi dalam kegelapan tanpa petunjukMu, tanpa bantuan dariMu,dan Hamba memohon kepadaMu, agar jangan mengembalikan lagi Hamba kepada kesesatan setelah rasa rindu dan sesal datang.

Rabb, Hamba mohon kebaikan dunia dan akhirat buat diri ini dan buat segenap orang-orang yang Hamba kasihi, orang tua Hamba, isteri dan anak Hamba, mertua Hamba, adik-adik Hamba, saudara-saudara Hamba dan guru-guru Hamba. Amiin Ya Rabbal 'Aalamin.

1 comment:

  1. salam,

    bagaimana saya nak beli buku ini?

    rafizamm@gmail.com

    tq

    ReplyDelete