Tuesday, March 13, 2012

Aku jua punya RASA...


UJIAN daripadaNya perlu dilalui dgn tabah, mahu ataupun tidak, kehidupan perlu dijalani, meski tidak seindah yg diidamkan. Mungkin byk cita-cita dan impian sudah jauh tersasar dari perancangan insan kerdil nan dhaif ini, namun aku yakin yang terbaik hanyalah dariNya.

Sungguh, terkadang rumput nan hijau di laman orang kelihatan berseri indah dan nyaman suasananya berbanding kepunyaan sendiri. Lalu iman menyapa syukurku dan hati cepat sahaja memujuk. Itulah sifat hatiku yang amat setia untuk memujuk.

Kesedihan biasa berlaku tapi aku tidak mahu sesekali berlama-lamaan melayan kesedihan dan menghabiskan masa untuk semua itu yang kuanggap tidak akan mendatangkan faedah. Cukuplah sekadar sekejap sahaja melayan rajuk hati. Pada yang selalu membuat jiwaku sedih ingin sahaja aku katakan bahawa aku takkan termakan kata2 nista itu. Jiwaku jiwa yang bebas merdeka dan aku punya DIA untuk aku terus memberi pengharapan yang tinggi...hanya DIA dan ku mohon padaNya hidup suburkanlah rasa kehambaan dan kedhaifan ini di sisiNya. Aku yang serba kekurangan senantiasa memerlukan DIA.

BIARLAH RAHSIA...

Pernahkah kau bermimpi seketika
Berada di tempatku
Membayangkan pahit manis berlalu
Entah siapa yang tahu

Mungkin nanti kau jua merasakan
Berdepan dengan kata menyesakkan
Takkan tugumu kebal
Tiada pertimbangan

Keheningan malam membangunkan
Kepayahan jiwa meluahkan
Andai kau jujur memahami
Tiadaku menjauhi

Dan kisahku yang masih panjang
Menambahkan berat yang memandang
Lantas ku pendam
Ku putuskan biarlah rahsia

Semakin aku hidup dalam cinta
Tiada kuasa mampu menghalangnya
Hentikan kata-kata
Bertulangkan dusta

Pernahkah kau bermimpi seketika
Berada di tempatku

Nota : banyak2kan berSABAR duhai diri - hati memujuk lagi...

No comments:

Post a Comment